ZWROTY I REKLAMACJE
- 1. Odstąpienie od umowy (zwrot Towaru)
- 1.1. Każdy klient będący Konsumentem w rozumieniu Regulaminumoże odstąpić od Umowy sprzedaży Towaru bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem następujących sytuacji:
- 1.1.1. jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
- 1.1.2. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, chyba że Sprzedawca zgodził się je ponieść lub nie poinformował Konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
- 1.2. Do zachowania terminu odstąpienia wystarczające jest złożenie oświadczenia na piśmie (drogą elektroniczną lub pocztową na adres siedziby Sprzedawcy). Wzór oświadczenia dostępny jest po kliknięciu w link: Wzór formularza odstąpienia od umowy. Pismo zawierające oświadczenie o odstąpieniu od umowy nie musi odpowiadać przedstawionemu wzorowi. Sprzedawca niezwłocznie przesyła Konsumentowi potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy sprzedaży na piśmie (drogą elektroniczną lub pocztową).
- 1.3. W przypadku Umowy sprzedaży wskutek której dochodzi do dostarczania wielu Towarów osobno, partiami lub w częściach, termin na odstąpienie biegnie od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, jego partii lub części.
- 1.4. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwraca Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Towaru.
- 1.5. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument dokonując płatności, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- 1.6. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- 1.7. Prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umowy w której przedmiotem świadczenia jest:
- 1.7.1. Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- 1.7.2. rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- 1.7.3. Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w tym w szczególności Towar, na opakowaniu którego wykonano grawer na życzenie Konsumenta lub zawierający spersonalizowaną kartkę z życzeniami;
- 1.7.4. napój alkoholowy, którego cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy sprzedaży, a którego dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i którego wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli.
- 1.8. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- 1.1. Każdy klient będący Konsumentem w rozumieniu Regulaminumoże odstąpić od Umowy sprzedaży Towaru bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z zastrzeżeniem następujących sytuacji:
- 2. Reklamacje
- 2.1. Reklamacje w zakresie wad lub niezgodności Towaru z Umową sprzedaży mogą być składane drogą elektroniczną na adres e-mail:info@fabrykapodarunkow.pl oraz pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy (ul. Nektarowa 20, Jelonek,62-002 Suchy Las).
- 2.2. Reklamacja powinna zawierać co najmniej następujące informacje:
- 2.2.1. oznaczenie składającego reklamację (imię, nazwisko oraz dane kontaktowe: adres korespondencyjny lub e-mailowy, numer zamówienia);
- 2.2.2. przedmiot reklamacji;
- 2.2.3. żądanie reklamacji;
- 2.2.4. okoliczności uzasadniające reklamację;
- 2.2.5. gdy dla oceny zasadności żądań Użytkownika, konieczne jest zbadanie Towaru, wówczas Towar należy wysłać na adres Sprzedawcy.
- 2.3. Sprzedawca rozpozna reklamację w terminie 14 dni od daty otrzymania prawidłowo złożonego zgłoszenia.
- 2.4. W zakresie reklamacji dotyczących Towaru zastosowanie znajdują w szczególności przepisy Kodeksu cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
- 2.5. Odpowiedzialność z tytułu braku zgodności Towaru z umową wobec klientów niebędących Konsumentami zostaje wyłączona zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.